Sunday, February 26, 2006

PJ, Joan och jag



Jepp, jag gjorde det! För någon vecka sedan rök mina långa blonda lockar all världens väg. Har gått hela vintern och inte vetat vad jag skulle ta mig till , håret bara växte och växte. Kände mig som Rapunzel, en väldigt risig Rapunzel. Till slut tog jag tillbaks kontrollen över mig själv och det rejält. Tänkte en lite lätt hasselnötsbrun kulör, luftigt uppklippt skulle passa fint. Men det fick jag inte för min frisör, nix då skulle jag känna mig tråkig. Det fick bli mörkare brunt och halva håret åkte av i bara farten. Det blev en chock! Mina knän darrade när jag gick ut, jag satt och blinkade med ett blekt leende på läpparna hela vägen hem. Nu sitter jag här och försöker finna mig till rätta, plockar lite med PJ Harvey skivor och letar febrilt i minnet efter andra coola brunetter, visst är Joan Jett väldigt cool. Likaså Chrissi Hynde och Patti Smith. Yes, det här kommer att gå bra. Men vänta, vänta lite nu, vad har Joan gjort. Eeeh, tydligen har hon också känt stort behov av en extrem makeover? C'mon Joan!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home