Wednesday, March 01, 2006

Big belly lady


Helt plötsligt är halva bekantskapskretsen gravid, ja den kvinnliga delen i alla fall. Det började i höstas och nu ploppar det fram bebisar på löpande band. Har provat att gjuta gravida damer i styckform tidigare och kände att jag var tvungen att prova igen. Det gick liksom inte att värja sig med alla magar som gungade omkring i olika stadier. Hormonsvängningar i olika former, plötsligt är alla väldigt måttliga med vinet. Själv minns jag tyngden som infann sig någon gång i sjätte månaden och som bara ökade och ökade. Känslan av nionde månaden kan svischa förbi ibland, det sitter i muskelminnet, tyngden. Nästippen som knappt stack fram bakom magen när jag satt mig i soffan som jag aldrig kom upp ur utan hjälp. Stor och mjuk var magen, men tung som betong.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home