Friday, March 03, 2006

Sweeeetums vintage

Har rotat runt hemma i mamsens garderober och hittat gamla barnkläder från 70-talet. Ååååh, jag blir så nostalgisk. Tröjor med tryck som fullkomligt exploderade för några år sedan och fortfarande kommer i alla möjliga och omöjliga varianter (kolla här) är ju faktiskt inget nytt. På 70-talet var det högsäsong. Alla kids hade tryckta t-shirts. Ibland stod en gubbe på Domus eller Tempo (f d Åhléns) och tryckte upp på studs efter man valt ut sitt favoritmotiv.



Jag tog med mig Sweetums hem från mamma. Det var min bror som fick den, jag minns fortfarande i denna dag så besviken jag blev. Jag ville haft kakmonstret och fick... miss Piggy. Miss Piggy, hon var ju så töntig! Kunde jag inte fått Kermit åtminstonde? Men du är ju flicka, det passar väl bra? Ånej, jag hade till och med hellre tagit Gonzo. Suck, så jämställt var mitt 70-tal. Min lilla tjej ska få ha sweetums om hon vill eller kanske Kisströjan som också hängde med hem.



Ännu mer 70-talsnostalgi här hos Per, jag fnissar och ryser om vartannat.

2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Jättesöta tröjor. Försöker själv fynda barnkläder i second hand affärer, fast det är svårt att hitta från 70-talet. Du kanske har något tips.

10:49 AM  
Blogger josé said...

Jag har också en känsla av att det kan vara svårt att hitta 70-talskläder i vanliga barnsecondhand affärer. Mitt tips blir nog att kolla in tradera och ebay. Där kan det nog dyka upp.

4:15 PM  

Post a Comment

<< Home