Thursday, June 29, 2006

Papphammar får en ny kamera

Tack, tack snälla försäkringsbolaget! Så glad jag är igen, sitter med en uphottad modell av min drunkade Canon Powershot A520 i min hand. Den heter numera Powershot A530. Försäkringsmannen frågade hur kameran hade blivit vattenskadad, jag mumlade något om barn, vatten och midsommarblommor. Tur han inte såg mig, jag rodnade och skämdes när jag skyllde ifrån mig på barnen. Jag måste väl bli vän med papphammar inom mig, men inte just nu. Jag är fortfarande lite småsur över bilder som försvann med det uppblötta minneskortet. Doftshersminen, linblommorna och paradisbuskens blommning när de var som praktfullast. Nu är de överblommade utan att ha fastnat på bild. Suck.

3 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Vilken tur att du hade papphammarförsäkringen:)
Visst är det hemskt när man gör nåt sånt? Man blir ju så arg på sig själv. och så mal tankarna om och om igen om varför och om jag inte...
När får du den nya kameran?

11:09 PM  
Blogger josé said...

Ja, usch. Men tänka sig, nya kameran kom supersnabbt, redan i fredags. Den ska jag vara rädd om. Lovar.

9:11 AM  
Anonymous Anonymous said...

Underbart!! Då ser jag fram emot att dig i Colour Week!! Jättekul att du är med!!

4:18 PM  

Post a Comment

<< Home