Tuesday, March 28, 2006

Nu kommer den - Våren.

Saker jag får lust att göra när det blir vår!
- Åka till Köpenhamn och kolla in garnaffärer, barnklädesaffärer, secondhandbutiker, designaffärer, klädesbutiker och shoppa.
- Dricka kalla öl och frysa lite om händerna på en uteservering på Nörrebro, Nyhavn går också bra. Eller var som helst jag är inte så kräsen.
- Dricka ett glas rött vin på Lilla Torg i Malmö eller var som helst.
- Sy härligt mönstrade klänningar och tunikor man kan ha utanpå jeans eller med bara ben.
- Gjuta smala spirande betongskulpturer.
- Ta fram trädgårdsmöblerna och sitta och titta på mina spirande lökar och plantor på vår lilla uteplats.

Saker som jag måste hinna göra innan det blir vår!

- Tjäna jättemycket pengar så jag kan shoppa loss i Köpenhamn.
- Kolla om någon väninna minns mig och vill dricka öl med mig eftersom jag är så dålig på att höra av mig. Så går det när man sitter och bloggar istället.
- Köpa härligt mönstrade tyger som jag kan sy klänningar och tunikor av. Damma av min gamla symaskin från 60-talet som tuggar i sig tyget om man man inte är snäll mot den.
- Hinna göra klart orginalskulpturer i lera som jag kan gjuta av.
- Renovera de superfina men supergenomruttna torparträdgårdsmöblerna jag köpte på loppis förra sommaren.

6 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Hej!
Hittade dig via Lantliv i stan.
Vilka härliga bilder.
Du finns på Österlen? Det har varit min dröm att flytta till Skåne, har faktiskt bloggat om det vid några tillfällen. Gillar verkligen din blogg!

4:18 AM  
Blogger josé said...

Nej men vad kul att du gillar min blogg. Vad glad jag blir! Jag är en hel del på Österlen hos vänner, där är så vackert. Finns så mycket att se och göra eller bara vara. Jag själv bor på landet i Malmötrakten, inte så tokigt det heller. Har kollat in din blogg, den är helt underbar. Du är verkligen en flitig bloggmyra!

6:04 PM  
Blogger anna k. said...

Hej José!

Vad kul att se att du vaknat ur "vintervilan"!! Din vårdröm låter underbar!

Har av avståndsskäl knappt varit i Köpenhamn, men tack vare dig, blir jag såååå sugen att åka dit!!

11:11 PM  
Anonymous Anonymous said...

*ler åt "Kolla om någon väninna minns mig och vill dricka öl med mig"*

Skönt att höra att det inte bara är jag som har en tendens att glömma bort att höra av mig. Låter som att du har fullt upp nu inför våren. Man blir så sugen på att göra saker när solen äntligen börjar titta fram.

4:28 PM  
Anonymous Anonymous said...

*ler åt "Kolla om någon väninna minns mig och vill dricka öl med mig"*

Skönt att höra att det inte bara är jag som har en tendens att glömma bort att höra av mig. Låter som att du har fullt upp nu inför våren. Man blir så sugen på att göra saker när solen äntligen börjar titta fram.

4:31 PM  
Blogger josé said...

Ja, det är väl skönt när solen tittar fram och man blir lite vårprillig. Fast just nu har vi vinterkräksjukan hemma, ööörk, så nu blir det inget gjort. :-(

12:19 PM  

Post a Comment

<< Home