Monday, July 17, 2006

hot town summer in the city, davidhallstorg: part 2


Om du fortsätter Erikdahlbergsgatan och korsar Fersens väg mot Davidhalls torg springer du på secondhandbutiken Chique som har ett bra urval secondhandkläder med fin kvalitet. Några meter bort ligger Soulrider som säljer surfkläder, alltid bra att leta badkläder här.
Vid torget tittar jag alltid in på Ajabaja, en butik som säljer barnkläder, med märken som Småfolk, h.j.o.r.t.h, Krista Lyngaard mfl. Kunde inte motstå en klänning från Småfolk till 3-åringen. Vid torget duggar det tätt av restauranger och caféer, favoriter är sushirestaurangen Hai vars personal alltid är lika trevlig. Mrs Brown ligger tvärs över torget och har en trevlig bar, ja god mat också men ibland lite väl dyr. På samma sida av torget ligger butiken Lollopard & Gry som säljer egna kläder med välkända kockumskranar och turning torso tryck. Klänningarna från Gry är jättefina. Du hittar även inredningsdetaljer med marockansk och österlänsk touch.


Trots att både Davidhallstorg och Hästhagen ligger mitt i centrala Malmö känns det som tempot är lite lungnare och det är skönt att dra sig tillbaka hit efter att ha trängts på de stora gågatorna och galleriorna.

Nu drar sambon i min arm, måste rusa, ska åka till Kivik. Får se om det finns uppkoppling där. So long och ha en jätteskön vecka om vi inte hörs på ett tag.

5 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Ha det så himla skönt i Kivik!!
Jag hoppas ni har badrum där...
Kram

11:39 PM  
Anonymous Anonymous said...

Kul att få ha varit och kikat hos dig. Fint repotage om Davidshall. Är själv en Malmötös. Ha en bra semester.!

11:14 AM  
Blogger josé said...

Tack Anneli, vi har haft det jätteskönt, men jag saknade våra nya badrum...

Hej Marie, vad kul att du hittat till mig. Nu ska jag in och kika hos dig.

10:49 AM  
Anonymous Anonymous said...

Oj vilken lång ledighet, när sja vi få se vad ni gjorde i Kivik och ert nya badrum....Trevlig helg, gumman!

1:00 PM  
Blogger josé said...

Ja jädrars vad denna sommaren gick fort. Jag som skulle läsa tonvis av tjocka deckare och blogga lite lojt när andan föll på. Bidde ingetdera. Men en massa annat skojig som tur är. Jag har precis varit inne och kikat hos dig, Wow säger jag. Vilken assnygg layout.

8:11 PM  

Post a Comment

<< Home