Thursday, May 18, 2006

Tapetorama


Jamen nu vaknade jag till liv lite igen. Blev helt lycklig när jag hittade till Tapetoramas hemsida. De har bara så vackra, häftiga, coola, romantiska, ljuva, gamla och nya tapeter. Vill ha en hel bunt och göra fondväggar överallt hemma. Nu. De tre översta samt nedre till vänster av tapeterna du ser här är nyproduktion från Cole & Son (UK). Den randiga nederst är 60-tal tillverkad av Kåbergs. Den roströda nedre till höger är 70-tal från ECO .Tapetorama ligger på Rådmansgatan helt nära Konsthallen i Malmö, men det går lika bra att beställa från nätet. Alla vintagetapeter finns av förklarliga skäl i väldigt begränsad upplaga.

Alla foton från Tapetoramas hemsida

2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Visst är det roligt att surfa runt på Tapetorama? En annan bra tapetsajt är
www.handtrycktatapeter.se/
Hur var Mölle? Jag har bott på Grand Hotel där en gång, Room with a view, skulle man kunna säja...

10:01 AM  
Blogger josé said...

Jaaaa, det är som godis. Jag satt och dreglade över handtryckta tapeters site precis. Fast jag har sansat mig, skulle bli lite väl vimsigt om man smackade upp alla olika favoritertapeter på väggarna.

Jodå, Mölle gick hem. Ja förutom vädret då. Ska blogga lite såklart. Men du vet min bloggtakt... lite slooooow.

8:53 PM  

Post a Comment

<< Home